„W CZASIE PANDEMII” – PEDAGOG SZKOLNY RADZI…

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ – MYŚL O INNYCH!

 
https://www.youtube.com/watch?v=CXmkOcEsYGU&list=PLZ2X-9LnwIVGKMYST9rzCs5KqLiPy1q17&index=9

IZOLUJ SIĘ, POZOSTAJĄC W KONTAKCIE Z INNYMI

 
https://www.youtube.com/watch?v=oGuM_fiplGE

TECHNIKI RELAKSACJI – JAK SIĘ ZREGENEROWAĆ?

 
https://www.youtube.com/watch?v=0b3Fw2R1pVs

LĘK, CO ZROBIĆ, BY TOBĄ NIE ZAWŁADNĄŁ?

 
https://www.youtube.com/watch?v=EosRWx9YtZk

PRZEMOC W RODZINIE W CZASIE EPIDEMII. GDZIE SZUKAĆ POMOCY?

 
https://www.mjakmama24.pl/aktualnosci/przemoc-w-rodzinie-w-czasie-epidemii-gdzie-szukac-pomocy-aa-6D4u-Yuoh-rkxZ.html

KORONOWIRUS A KRYZYS W RODZINIE: PRZEMOC I WSPÓŁUZALEŻNIENIE

 
https://www.youtube.com/watch?v=lGZO09D4y8U

JAK ZATRZYMAĆ NASTOLATKA W DOMU W CZASIE PANDEMII KORONAWIRUSA?

 
https://dziennikzachodni.pl/jak-zatrzymac-nastolatka-w-domu-w-czasie-pandemii-koronawirusa-psycholog-radzi-jak-rozmawiac-i-co-robic-z-dziecmi-podczas/ar/c1-14875003

PORADY DOTYCZĄCE CZASU NA EKRANIE, CZYLI JAK POMÓC DZIECIOM, JAK NAJLEPIEJ WYKORZYSTAĆ CZAS NA EKRANIE I ZASTOSOWAĆ ZDROWĄ CYFROWĄ DIETĘ.

  • Najważniejsze wskazówki, które pomogą 7-11 latkom zrównoważyć czas na ekranie:
 
https://www.internetmatters.org/pl/resources/screen-time-tips-to-support-7-11-year-olds/
  • Najważniejsze wskazówki, które pomogą 11-14 latkom zrównoważyć czas na ekranie:
 
https://www.internetmatters.org/pl/resources/screen-time-tips-to-support-11-14-year-olds/
  • Najważniejsze wskazówki, które pomogą 14 latkom i starszym dzieciom zrównoważyć czas na ekranie:
 
https://www.internetmatters.org/pl/resources/screen-time-tips-to-support-teens/

CO ROBIĆ Z DZIECKIEM W DOMU – 100 POMYSŁÓW NA ZABAWY


#ZOSTAJE W DOMU. SZTUKA NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI W DOBIE KORONAWIRUSA

 
https://www.onet.pl/kultura/onetkultura/koronawirus-w-polsce-sztuka-na-wyciagniecie-reki-w-dobie-koronawirusa/kv2e0k9,681c1dfa

JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM W CZASIE PANDEMII?

Szerzenie się pandemii COVID -19 może być bardzo stresujące dla wielu osób. Strach i obawy przed chorobą mogą przytłaczać zarówno dorosłych, jak i dzieci. Dlatego tak ważna jest znajomość sposobów radzenia sobie z tym obciążeniem.

Wśród objawów stresu związanego z wybuchem pandemii można wyróżnić:

  • występowanie nasilonych obaw i lęków o własne zdrowie i zdrowie swoich najbliższych,
  • zmiany w nawykach związanych ze snem i spożywaniem posiłków, problemy ze snem i koncentracją uwagi,
  • pogorszenie objawów choroby przewlekłej,
  • zwiększone spożycie alkoholu, wyrobów tytoniowych i innych substancji psychoaktywnych.

Każdy może jednak podjąć proste kroki, by pomóc sobie, rodzinie i najbliższym w radzeniu sobie ze stresem wywołanym pandemią.

Oto kilka wskazówek:

  1. Rób sobie przerwy od oglądania, czytania czy słuchania nowych informacji na temat pandemii w mediach, również społecznościowych. Ciągłe skupianie się tym problemie może nasilać niepokój.
  2. Zadbaj o siebie i swoje ciało – ćwiczyć głębokie oddechy, rozciąganie lub medytację. Dobrze jest spożywać zdrowe, zbilansowane posiłki, wykonywać regularne ćwiczenia, wysypiać się, unikać alkoholu i innych substancji psychoaktywnych.
  3. Staraj się podejmować aktywności, które nas rozluźniają i sprawiają nam przyjemność.
  4. Porozmawiaj z osobami, do których masz zaufanie o swoich obawach i emocjach.
  5. Pamiętaj o swoich dzieciach – one też się stresują. Reakcja dzieci i nastolatków zależy w dużym stopniu od tego, jak zachowują się dorośli w ich otoczeniu. Rodzice, którzy reagują ze spokojem i pewnością, będą stanowić wsparcie dla swoich dzieci. Dlatego tak ważne jest, by opierać się na sprawdzonych informacjach na temat wirusa.

    Nie wszystkie dzieci reagują na stres w ten sam sposób. U najmłodszych można obserwować zwiększoną płaczliwość lub rozdrażnienie, a nawet powrót zachowań, z których dziecko wyrosło, jak moczenie nocne. Wśród innych objawów nadmiernej reakcji stresowej na epidemię można wymienić: smutek, nasilone zamartwianie się, niezdrowe zachowania dotyczące snu czy jedzenia, a u nastolatków również nadmierną drażliwość, tzw. złe zachowanie, problemy z koncentracją uwagi, unikanie obowiązków szkolnych, jak również aktywności, które w przeszłości sprawiały dziecku radość, bóle głowy i ciała bez konkretnej przyczyny, a także sięganie po alkohol, papierosy i inne substancje psychoaktywne.

    Rodzice mogą pomóc dzieciom w łagodzeniu stresu związanego z pandemią poprzez rozmowę, rzeczowe i przystępne przedstawienie faktów. Ważne jest też, by dać dzieciom i nastolatkom poczucie bezpieczeństwa, pozwolić na wyrażenie emocji, takich jak zdenerwowanie, złość, a także podzielić się z nimi własnymi sposobami na rozładowanie stresu.
  6. Ograniczaj dzieciom i młodzieży dostęp do wiadomości w mediach, również społecznościowych. Dzieci mogą błędnie interpretować informacje, które do nich docierają i bać się tego, czego nie rozumieją. Dobrze jest też trzymać się dotychczasowej rutyny, jeśli chodzi o codzienne aktywności, gdy zamknięte są szkoły – stwórz plan dnia obejmujący naukę oraz czas wolny.

(Źródło: Twoje zdrowie.rmf24.pl)

Pedagodzy szkolni         


JAK ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM O EPIDEMII KORONAWIRUSA?

https://psychoterapia.plus/jak-rozmawiac-z-dzieckiem-o-epidemii-koronawirusa/

NASTOLATKU! PORADY, JAK EFEKTYWNIE FUNKCJONOWAĆ W OKRESIE PANDEMII

https://psychoterapia.plus/nastolatku-porady-jak-efektywnie-funkcjonowac-w-okresie-pandemii/

RODZICU! ZOSTAŃ W DOMU I NIE DAJ SIĘ ZWARIOWAĆ:)

https://psychoterapia.plus/rodzicu-zostanwdomu-i-nie-daj-sie-zwariowac/ 

ZABAWY ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE – NIE TYLKO NA CZAS KWARANTANNY

 https://psychoterapia.plus/zabawy-rozwijajace-umiejetnosci-spoleczne-nie-tylko-na-czas-kwarantanny/

BAJKA DLA DZIECIAKÓW NA TRUDNY CZAS KWARANTANNY – „Bajka o złym Królu wirusie i dobrej Kwarantannie”

do słuchania

http://dorotabrodka.pl/wp-content/uploads/2020/03/Bajka-O-Krolu-Wirusie-Dorota-Brodka.mp3

do czytania

http://dorotabrodka.pl/wp-content/uploads/2020/03/bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-z-kolorem.pdf