WYNIKI KONKURSU „WYMYŚL GRĘ RAZEM Z TREFLEM”

WYNIKI KONKURSU „WYMYŚL GRĘ RAZEM Z TREFLEM”

WYNIKI KONKURSU „WYMYŚL GRĘ RAZEM Z TREFLEM”
Konkurs „Wymyśl grę razem z treflem”, który został zorganizowany przez Junior
Media , internetową platformę do tworzenia gazetek szkolnych, właśnie dobiegł
końca. Zadaniem uczestników było wymyślenie niezwykłej przygody, na podstawie
której tworzyli oni własny scenariusz gry planszowej.
Jury konkursu wybrało 5 najlepszych prac nadesłanych z całej Polski, wśród których
na miejscu czwartym, znalazła się również praca naszej uczennicy Juli Makuch
z klasy 5a. Serdecznie gratulujemy tak wielkiego sukcesu!!!
Zachęcamy do przeczytania zwycięskiego scenariuszu, dzięki któremu przeniesiecie
się do świata pełnego przygód.
p. Agnieszka Mitera
Julia Makuch z gazetki „Kleksy z atramentu”
PRZYGODA
Szkolny Dyżurny
W pewnej szkole grasowali bardzo, ale to bardzo niegrzeczni chłopcy. Panie próbowały ich
złapać, niestety-przez to, że miały na sobie buty z obcasami, nie mogły dogonić chłopców.
Nagle ukazał się im Szkolny Dyżurny. Panie słyszały o nim wiele-potrafił złapać, a potem
ukarać uwagą w zeszycie najnieznośniejszych chuliganów szkolnych. Uradowane panie
opisały wygląd chłopców, a bohater poleciał na swych latających butach na korytarz, w
poszukiwaniu urwisów. I wtedy zabrzmiał dzwonek na przerwę obiadową. Wszyscy uczniowie
popędzili na stołówkę, Dyżurny nigdzie nie widział niegrzecznych chłopców. Wtedy ktoś
pociągnął go za pelerynę i urwał kawałek materiału. Bohater bardzo się zdenerwował. Obrócił
się, jednak nikogo nie zobaczył. Poleciał na stołówkę i usłyszał krzyczącą panią kucharkę.
Szybko się znalazł obok niej. Została oblana przez jakiegoś ucznia barszczem z uszkami i
ochlapana przepysznym kompotem. Dyżurny miał kolejny trop. Zaczęła się lekcja. Gdy
bohater przelatywał obok sali do przyrody, usłyszał głośny śmiech uczniów. Wleciał do klasy,
a tam po całej podłodze skakały żaby. Cóż to za masakra! Dyżurny miał już dość i zaczął
poszukiwać chłopców, odpowiedzialnych za te złe czyny.
SCENARIUSZ GRY
Opis gry: Szkolny Dyżurny musi jak najszybciej odnaleźć wszystkich chuliganów! Tylko
pamiętaj, czeka na ciebie wiele przeszkód takich jak: tłumy dzieci na przerwach, zasadzki
wymyślone przez niegrzecznych chłopców, czy nawet niektóre nauczycielki, które nic nie
wiedziały o przybyciu Szkolnego Dyżurnego do szkoły. Jeżeli staniesz na polu, oznaczonym
1
twarzą nauczyciela cofasz się o 2 pola do tyłu. Jeżeli natrafisz na pole podpisane CHULIGAN,
bierzesz kartę z talii i odpowiadasz na pytanie, które znajduje się na niej. Jeśli dobrze
odpowiesz, zabierasz żeton i masz na swoim koncie złapanego urwisa szkolnego. Jeżeli
postawisz swój pionek na czerwonym polu, wykonujesz zadanie-ciągniesz kartę z drugiej talii
kart. Jeżeli nie wykonasz wyzwania cofniesz się o 3 pola do tyłu. Wygrywa ten, kto dotrze jako
pierwszy do mety, z jak największą ilością złapanych chuliganów.
Dla ilu graczy: 2-4
Od jakiego wieku: 7+
Cel gry: Szybkie odnalezienie i ukaranie intruzów szkolnych.
Wyzwania/zadania w grze: ciągnięcie kart z talii i odpowiedzenie na pytanie, np.. ilu uczniów
liczy twoja szkoła? Lub, co byś zrobił, jeżeli na stołówce ktoś pochlapał twoje spodnie zupą?
Na polach czerwonych, ciągniesz kartę z talii nr 2 i wykonujesz wyzwanie, np.. wymyśl
zadanie matematyczne lub pokaż w jaki sposób zareagowałbyś, jeżeli ktoś chciałby się
zaatakować lub jak pomógłbyś uczniom zaatakowanym przez szkolnych
chuliganów? Powodzenia!
2