Organizatorem Konkursu jest Samorząd Uczniowski w Szkole Podstawowej w Polance Wielkiej
Cele Konkursu
Głównym celem konkursu jest upamiętnienie 125 lat OSP w Polance Wielkiej, także zapoznanie uczestników z działalnością straży pożarnej, w tym działaniami ratowniczo-gaśniczymi oraz popularyzacja zasad bezpiecznego zachowania w przypadku wystąpienia zagrożeń. Konkurs ma za zadanie promować i propagować edukację w zakresie ochrony przeciwpożarowej, bezpieczeństwa, ale też pozytywne postawy społeczne oraz rozwój indywidualnych uzdolnień plastycznych.
Uczestnictwo w Konkursie
Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych i odbywa się w dwóch kategoriach wiekowych: 1) dzieci z klas 1-3, 2) dzieci z klas 4-8
Założenia organizacyjne
· Prace na Konkurs muszą być pracami samodzielnie wykonanymi, nigdzie wcześni niepublikowanymi i nieprzedstawianymi na innych konkursach.
· Prace mogą być wykonane dowolną techniką plastyczną (np. malarstwo, rysunek, grafika, techniki mieszane).
· Format pracy – A4.
· Każdy uczestnik może zgłosić do Konkursu jedną pracę.
· Praca powinna podejmować tematykę określoną w tytule i celach Konkursu.
· Nie będą przyjmowane prace przestrzenne
· Prace powinny być podpisane na odwrocie (imię i nazwisko autor, klasa, imię i nazwisko oraz telefon kontaktowy rodzica/opiekuna prawnego).
· Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo pozostawienia prac i wykorzystania ich dla potrzeb promocyjnych.
· Udział w Konkursie oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
· Rodzic/opiekun prawny zgłaszając uczestnictwo swojego dziecka do Konkursu wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych jego dziecka (zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, tekst jedn. Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.), w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia Konkursu i wyłonienia zwycięzcy oraz na wykorzystanie wizerunku przez organizatora na potrzeby informowania o wynikach konkursu.
Termin i miejsce składania prac
· do 14 czerwca 2023 r., czyli do środy do godz. 10.00 w obu placówkach szkoły podstawowej (można oddać wychowawcom a następnie prace zostaną przekazane organizatorom)
· Wręczenie nagród nastąpi podczas uroczystości z okazji 125-lecia ochotniczej straży pożarnej –17 czerwca r. na terenie parku rekreacyjnego w Polance Wielkiej.
/Organizator niezwłocznie po rozstrzygnięciu konkursu powiadomi laureatów o wynikach konkursu, by móc być obecnym podczas rozdania nagród.
Wyniki zostaną także umieszczone na stronie internetowej/
Ocena prac konkursowych
· Konkurs jest jednoetapowy.
· Prace będzie oceniać komisja konkursowa
· Komisja wybierze zwycięskie i wyróżnione prace w każdej grupie wiekowej.
· Przyznane zostaną trzy pierwsze nagrody za I, II i III w każdej z kategorii.
· Dostarczone prace stają się własnością organizatora i nie podlegają zwrotowi.
· Prace oceniane będą pod względem:
1. zgodności z tematem i celami Konkursu,
2. walorów artystycznych (kompozycja, gama kolorystyczna, technika wykonania),
3. estetyki i oryginalności pracy.
Samorząd Uczniowski