WYCIECZKA DO KRAKOWA I WIELICZKI

Wycieczki szkolne to zawsze wielka radość dla uczniów, bo takie wyjazdy nie tylko bawią i uczą, ale też pozwalają uczestnikom miło ze sobą spędzić czas. W dniu 13 czerwca klasy Vb i VIa wzięły udział w jednodniowej wycieczce do Krakowa i Wieliczki. Celem wycieczki było poznanie zabytków i historii Krakowa, o których rozmawialiśmy na lekcjach historii oraz zwiedzanie kopalni soli w Wieliczce.
Wyruszyliśmy o godzine 7.00 a już po godzinie 9.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie Kopalni Soli w Wieliczce, która jest niesamowitym podziemnym światem cudów wpisanym na listę UNESCO. Kopalnia była czynna przez 900 lat i dawniej należała do największych kopalń soli kamiennych na świecie. W jej skład wchodzi ponad 200 km przejść podziemnych i 2000 jaskiń różnej wielkości. Zwiedzanie z przewodnikiem rozpoczęliśmy na głębokości 64 metrów, a zakończyliśmy na poziomie 135 metrów pod ziemią, oglądając wiele pięknych komór i rzeźb solnych oraz główną atrakcję czyli kaplicę całkowicie wyrzeźbioną w solnej bryle. Spacer po podziemnej trasie w kopalni soli w Wieliczce dostarczył nam pięknych wrażeń i długo pozostanie w naszej pamięci.
Następnie udaliśmy się do Krakowa , gdzie o godzinie 13.00 spotkaliśmy się z miłą Panią przewodnik. Podczas naszej wyprawy zwiedziliśmy Wzgórze Wawelskie. Na arkadowym dziedzińcu usłyszeliśmy interesującą historię zamku i zwiedziliśmy Katedrę na Wawelu oraz Dzwon Zygmunta. Podziwialiśmy również takie zabytki jak: Sukiennice, Barbakan, Brama Floriańska, Kościół Mariacki, Kościół św. Wojciecha. Odwiedziliśmy Collegium Maius czyli najstarszy budynek Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na samym końcu krętymi schodami zeszliśmy do Smoczej Jamy – jest to jaskinia krasowa w obrębie zrębu Wawelu, jedna z turystycznych atrakcji Krakowa. Z jaskinią wiąże się legenda o Smoku Wawelskim. W roku 1972 przed wejściem do niej ustawiono rzeźbę Smok Wawelski autorstwa Bronisława Chromego. W drogę powrotną wyruszyliśmy po godzinie 16.00, oczywiście wszyscy zadowoleni oraz pełni wrażeń.